Het Marketingnetwerk zal zich niet alleen richten op Leidsche Rijn, maar ook op Vleuten-De Meern.
Het Marketingnetwerk zal zich niet alleen richten op Leidsche Rijn, maar ook op Vleuten-De Meern. (Foto: Robert Oosterbroek)

Start gebiedsmarketing van het stadsdeel Leidsche Rijn

Het Marketingnetwerk van het stadsdeel Leidsche Rijn, bestaande uit trotse bewoners, organisatoren en ondernemers uit dit gebied, draagt vanaf 2019 zorg voor haar eigen gebiedsmarketing. Het doel is om het stadsdeel Leidsche Rijn (wijken Leidsche Rijn en Vleuten - De Meern) positief op de kaart te zetten in de stad, regio Utrecht en ver daarbuiten.

Leidsche Rijn - In het stadsdeel Leidsche Rijn is veel ruimte en aanbod voor bezoekers. Culturele- en vrijetijdsvoorzieningen en evenementen in het stadsdeel zijn (nog) relatief onbekend en verdienen meer bekendheid en bezoek en ook winkels in het stadsdeel hebben ruimte voor meer bezoekers. Bewoners van Leidsche Rijn en Vleuten de Meern zijn nog niet altijd bekend met het aanbod in hun buurten. Bovendien is het stadsdeel Leidsche Rijn een belangrijk (onder)deel van Utrecht.

Het Marketingnetwerk heeft het afgelopen jaar een verhaal ontwikkeld, in nauwe samenwerking met Utrecht Marketing en de gemeente Utrecht. Vanuit het Marketingnetwerk is vervolgens in oktober de Stichting Stadsdeel Leidsche Rijn Marketing opgericht. De rol van deze stichting is het activeren, versnellen en promoten van initiatieven die een positief effect.

Jan Willem Steunenberg, voorzitter van het Marketingnetwerk: "Het stadsdeel Leidsche Rijn is in 20 jaar tijd gegroeid naar een economische- en sociale factor van betekenis binnen de Gemeente Utrecht. Het zorgt voor onderscheidend vermogen, beschikt over een enorme dynamiek en is té belangrijk voor Utrecht om te worden vergeten."

De Stichting heeft de resultaten uit de positioneringssessie samen met Bureau Buhrs en het Marketingnetwerk verder uitgewerkt in een Marketingstrategie voor het Stadsdeel Leidsche Rijn. Uitgangspunt hierbij is dat Leidsche Rijn Marketing nauw samenwerkt met- en complementair is aan Utrecht Marketing. Een ander belangrijk uitgangspunt is dat het verhaal over Leidsche Rijn aansluit bij het verhaal over gezond stedelijk leven van de regio Utrecht en de karaktereigenschappen van Utrecht; Bright, inspiring, welcoming en connecting.


Leidsche Rijn is gegroeid naar een economische en sociale factor van betekenis

Meer berichten