De Meerner te zien in Rockmusical RENT - Flint

Op 1 en 2 juni a.s. zal in Flint Amersfoort de bijzondere rockmusical RENT te zien zijn. De cast bestaat uit 23 spelers waarvan één van de hoofdrollen wordt vertolkt door Joey de Boer uit De Meern. Joey speelt Benjamin Coffin de derde, ook wel Benny genoemd. Benny is de huurbaas en bepaald niet populair bij zijn voormalige vrienden. "Dat komt uiteindelijk wel goed hoor, haha" aldus De Boer.

RENT
De musical RENT is een meeslepend drama, geschreven op rockmuziek. Gebaseerd op de opera La Bohème van Puccini, speelt het zich af in het kraakpand van oud-muzikant Roger en beginnend documentaire maker Mark. Hun leven staat op zijn kop als Roger de buurvrouw ontmoet en Mark hoort dat zijn ex-vriendin valt voor een advocate. Rent laat de worsteling zien van een vriendengroep waarin iedereen zichzelf kan zijn, in een tijd waarin men pas net wist wat AIDS was.

De voorbereidingen voor de voorstelling zijn de spelers niet in de koude kleren gaan zitten. Door de diepgang van het verhaal is de groep erg hecht geworden. Joey: "Voor mij is RENT het laten zien aan elkaar dat je niet alleen bent. Met de vele problemen die zich in dit stuk afspelen is er altijd een sprankje hoop en liefde naar iedereen."

Daphne Bruineberg Productions zorgde al voor kwalitatief hoogstaande producties. Dat is niet onopgemerkt gebleven bij recensenten. Ilovetheater.nl omschreef de groep eerder als 'Amateurs van topniveau', Musicalsites.nl roemde de producent voor het '(…) waardevolle initiatief als mogelijke springplank naar het echte vak'. Naast de vele lokale en regionale talenten zijn er ook samenwerkingen gevonden met diverse andere organisaties. Zo is er een 5 man sterke live-band en zorgt de Amersfoortse Dansschool Beyond Basic voor extra aanvulling bij de voorstelling.

Meer berichten